Viktig information för dig som använder Hogans tester genom Assessio

Assessio har nu fått reda på att Hogan Assessments enskilt har tagit beslutet att stänga ner alla våra kunders konton i HALO-portalen efter den 31 december.

Assessio har jobbat hårt för att hålla våra kunder informerade om den rådande situationen efter att Hogan beslutade att avsluta det 20 år långa samarbetet med Assessio. Hogan har valt att gå vidare med en ny distributör och gjort klart att Assessio inte längre kommer att vara återförsäljare av deras produkter.

Vi har klargjort för Hogan att vi har kunder som vare sig kan eller vill byta leverantör med kort varsel. Trots det väljer nu Hogan att ignorera kundernas önskemål och sätter istället den 31 december som slutdatum för ett leverantörsbyte.

Det här händer efter den 31 december 2019:  

  • Ni blir av med all historisk data i HALO-portalen.
  • Kontot i HALO genom Assessio stängs ner.  
  • Rapporter kommer inte längre att kunna hämtas ut.

Den här situationen går inte i linje med Assessios sätt att arbeta eller de önskemål vi har lämnat till Hogan gällande hur vi bör hantera nuvarande situation. För oss är det enda alternativet att hålla alla konton öppna tills samtliga av våra kunder har hunnit göra ett val som är förenligt med deras behov. Allt annat går emot det som Assessio tror på då vårt huvudfokus alltid ligger på att ge 100% service till våra kunder.

Vi kommer att fortsätta vara till alla kunders hjälp och göra vårt yttersta för att säkerställa att ni får den hjälp ni behöver för att möjliggöra en eventuell flytt innan den 31 december.

Vårt främsta fokus är att finnas där för er kunder som behöver hjälp – oavsett om ni vill stanna kvar hos Assessio eller gå vidare till Hogans nya distributör.

Har du några frågor? Hör av dig direkt till din kontaktperson eller till vår support på support@assessio.se.

Pär Cederholm, 
partner & CEO