Löne- och ekonomiadministratör

Löne- och ekonomiadministratör

Företagspresentation
Assessio är ett högspecialiserat produkt- och konsultbolag inom strategisk HR med världsledande digitala lösningar för urval och utveckling. Med Norden som bas möter vi kunders behov världen över. Med hjälp av moderna testsystem och högspecialiserade konsulttjänster hjälper vi våra kunder att utveckla sina medarbetare, team och organisationer.

Nu söker vi Sveriges bästa löne- och ekonomiadministratör
I rollen som löne- och ekonomiadministratör kommer Du vara ansvarig för hela löneprocessen för cirka 60 medarbetare. I arbetsuppgifterna ingår hantering av tidrapporter, reseräkningar samt administration och ansvar för såväl personalakter som personalsystem.
Utöver att ansvara för löneprocessen kommer du även vara behjälplig med redovisningen i nära samarbete med vår Redovisningschef. Du kommer att ansvara för leverantörsreskontra, bokföring samt vara en viktig del vid månads- och årsbokslut.

Profil
För att lyckas i rollen tror vi att Du har minst sju års praktisk erfarenhet av löneadministration och ekonomiarbete. Utöver svenska, flytande i både tal och skrift, ser vi gärna att Du har god förståelse i det engelska språket då vi är en internationell koncern med många kontaktytor. Goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av AGDA PS och Visma.net är mycket meriterande.
Vi är ett litet team som jobbar nära varandra, vilket innebär att det är viktigt att Du är prestigelös och beredd att hugga i där och när det behövs. Du är strukturerad och väldigt noggrann som person samt mån om att hålla dig uppdaterad med nya lagar och regler som påverkar Dina arbetsuppgifter. Vi vill också att Du har lätt att samarbeta, är driftig och initiativtagande.

Tjänsten är på heltid och arbetet utförs på plats.
Välkommen in med din ansökan (CV och personligt brev). Vi arbetar med löpande urval.

Har du frågor, kontakta:
Michalea Ståhl
Head of Accounts
Assessio Group
Michaela.Stahl@assessio.se